Ga naar de inhoud

Praktijktraject Omgaan met emotie /agressie – op maat

Aantal Deelnemers In overleg
Tijdinvestering per deelnemer ·         In overleg

·         Vast onderdeel: ‘learning on the job’ – verweven in het werk

Doorlooptijd In overleg – onze suggestie: 4,5 maand
Resultaat In overleg. De deelnemers leren bijvoorbeeld:

  • Hun eigen spanning omlaag brengen, zodat ze slim kunnen  reageren
  • Duidelijk én tactvol een teleurstellende boodschap brengen,
  • Emotioneel gedrag van de klant ombuigen, zodat het gesprek terug kan naar de inhoud
  • Een grens stellen bij ongewenst gedrag: tijdig, duidelijk en effectief.
  • Veilig reageren op agressieve klanten
  • Als team één lijn trekken in het omgaan met emotionele en agressieve klanten
  • Effectief omgaan met klanten onder invloed van alcohol of drugs
  • Omgaan met emotionele groepen
  • Onderling samenwerken bij agressie
  • Omgaan met dementerende klanten
  • Verstandig communiceren met klanten die zinspelen op zelfmoord

Afhankelijk van het werk van de deelnemers richten we de training op face-to-face- communicatie, telefonische communicatie, digitale/schriftelijke communicatie, gesprekken op kantoor, bij de klant of op straat.

Aanpak  5 stappen

Home