Ga naar de inhoud

Praktijktraject ‘Lastige gesprekken’ voor medewerkers – op maat

Aantal Deelnemers In overleg
Inhoud en tijdinvestering
  • In overleg, afhankelijk van uw vraag
  • Vast onderdeel: ‘learning on the job’ – verweven in het werk
Doorlooptijd In overleg
Voorbeelden van door ons verzorgde pratijktrajecten:
  1. Effectief aanspreken – De ander constructief aanspreken op ‘iets dat je dwars zit / anders wil (of goed vindt en meer wilt)’
  2. Spanning de baas  – Je eigen spanning omlaag kunnen brengen, zodat je niet primair maar slim reageert 
  3. Slecht nieuws –  goed gesprekDuidelijk én tactvol een teleurstellende boodschap brengen en daarna constructief verder praten
  4. Van emotie naar attentie – De emotie van de ander ombuigen, zodat het gesprek terug kan naar de inhoud
  5. Grensbewaking – Duidelijk en consequent een grens stellen bij ongewenst gedrag van de ander.

Afhankelijk van het werk van de medewerkers richten we de training op face-to-face- communicatie, telefonische communicatie en/of digitale/schriftelijke communicatie.

Aanpak 5 stappen

Home