Ga naar de inhoud

Onze visie

Hier zijn wij niet van Hier staan wij voor

 X Een intake, een training, een evaluatie, en dat was het dan

V De werkpraktijk staat centraal.

  • Eerst een korte groepstraining met de focus op praktijksituaties.
  • Daarna ondersteuning bij het in praktijk brengen van het geleerde tijdens het werk. Op een haalbare en efficiënte manier
X Een beetje oefenen, maar niet teveel (want daar houden medewerkers niet van) V Veel oefenen vanuit en in de praktijk, op een veilige, prettige manier.
X Als enige doelstelling: ‘een nuttige training’: de deelnemers zijn tevreden en ze hebben er ‘iets’ aan gehad.’ V Doelstelling: De deelnemers vertonen aantoonbaar ander, constructiever gedrag tijdens hun werk. Met positieve gevolgen voor uw organisatie, uw klanten en uw medewerkers.

Onze visie in 1 zin? ‘Leren door veel oefenen in en vanuit de praktijk.’

Wij geloven dat je communicatieve vaardigheden net als spieren kunt trainen. Wij zien dat mensen het beste leren als ze zelf een concreet leerdoel bepalen en zelf nadenken over de ‘next steps’ naar dat doel toe en de strategie om die stappen te nemen. Wij weten hoe belangrijk het is om vooraf rekening te houden met de obstakels die je kunt tegenkomen op weg naar je doel toe. En….vooraf te bepalen wat je in zo’n geval doet. Om te voorkomen het blijft bij een ‘goed voornemen’ is het cruciaal  om jezelf regelmatig aan je doel en je plan te herinneren, denken we. En on deze ‘reminders’ actief te organiseren.

Veel oefenen en veel ‘doen’ in de praktijk, dat is vervolgens bepalend voor succes. En… daarbij veel feedback krijgen: opbouwende en concrete feedback als je een fout maakt, zodat je verder kunt (maak vooral veel fouten!) . En… als je die ‘next step’ neemt (voor een ander wellicht een eitje maar voor jou een reuzenstap!) ben je volgens ons gebaat bij veel positieve bekrachtiging.

Trainingen in een zaaltje? Die kunnen volgens ons best nuttig zijn! Maar dan alleen als daarna een praktijktraject volgt waarin je continu wordt geprikkeld en ondersteund – tijdens je werk, zonder dat dit extra tijd kost. En de training zelf? Die is volgens ons super-afwisselend, met elk kwartier een andere werkvorm. Niet de theorie staat centraal maar de werkpraktijk van de deelnemers. In de training experimenteren we met ‘wat werkt in de praktijk?’,  met een professioneel trainingsacteur die de praktijk goed kent. Een belangrijk deel zo’n training wordt besteed aan de ’transfer naar de praktijk’,  ‘de borging’ , hoe je het ook wilt noemen. Wat gaan we vanaf morgen anders doen? Hoe gaan we dat doen en hoe zorgen we ervoor dát we het gaan doen?

 

Home